stammis på förlossningen

Hej på er!

Gårdagskvällen spenderade jag och min kära sambo på förlossningen (IGEN), herregud borde skaffa klippkort där så ofta som jag är på besök. Denna gången var det för att jag i fredagskväll hade sammandragningar var femte minut som sedan blev till var tredje minut.  Jag fick huvudvärk och mådde illa och det kändes ungefär som att jag skulle bajsa på mig hela tiden.
Men envis som jag är så väntade jag med att ringa förlossningen och vi åkte ut och åt middag hos Jonas syster där vi också hämtade lite bebiskläder och diverse, skulle hämtat en bilbarnstol men den kom Syster-Linda med igår istället.
Sammandragningarna höll i sig och när vi kom hem så tog jag ett bad som fick mig att slappna av och jag gick sedan och la mig i sängen och sov inte mer än tre timmar den natten.

På morgonen hade sammandragningarna lugnat sig något och kom inte med jämna mellanrum men alla andra symptom var kvar. Vi åker då och äter lite lunch hos Jonas pappa, och sedan när vi kommit hem igen så ringer jag iallafall förlossningen och dom tycker att vi ska åka in.

Sagt och gjort, vi åker in och jag är vid det här laget helt trött och less och bara grinar och är arg på stackars Jonas som inget gjort.

Det görs CTG-kurvor och ultraljud och känns på tappar hit och dit.  OCH tro det eller ej, men allt ser så jävla bra ut så.. Eller något. Jag är öppen någon centimeter men ska få åka hem igen, men jag tror den stackars barnmorskan såg hur ledsen och trött jag var så hon skickar med mig citodon, bricanyl och alvedon och säger att hon hoppas jag ska få sova lite inatt och säger åt mig att ringa såfort jag känner att det är mycket sammandragningar igen.

Så nu har jag sovit gott nästan hela natten på citodon och bricanyl och tagit en promenad som inte var så smart då jag vurpade två gånger. Jag känner mig oförskämt pigg ändå men tvivlar inte en sekund på att Lille-Ville kommer kika ut denna vecka.

Nu ska jag lägga mig i soffan och titta på lilla Jönssonligan och dricka Latte!


Sköt om er !
/ECN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0