Liten lista dingding

Hur gamla är ni, du och din kille? Jag är 21 och kära Sambo 25!

 

Hur fick du beskedet att du var gravid? Gjorde ett test mest för att utesluta att jag var gravid, jaja så var det med den saken liksom.

Vilken vecka var du i då? Vecka 4 eller 5.

Hur reagerade du när gravtestet var positivt? Jag fick nog jordens chock, med tanke på att jag åt p-piller mycet maniskt. Inte missat ett piller sedan jag träffade Jonas.  Så ja, chockad och varken glad eller ledsen först eftersom jag inte visste hur Sambo skulle reagera.

Hur berättade du för din pojkvän att du var gravid? Han var ju inte hemma när jag tog testet så när han väl kom hem (fem dagar senare) så sa jag bara att " Älskling, vi måste prata om något som hänt!"  Han trodde först att jag varit med någon annan och blev jätteledsen, men när jag förklarade för honom vad som verkligen hänt så blev han helt tyst, i typ en timme. Sedan så satte vi oss i soffan, han tittade på mig och grät. Jag sa att han inte behövde vara ledsen, vi gör abort. Då kläckte han ur sig genom tårarna att han inte var ledsen. Det var glädjetårar, och då bestämde  vi oss för att behålla knyttet i magen. Underbart. Underbart!

Var det planerat? Absolut inte. Oplanerat men välkommet.

Hur lång tid tog det för dig att bli gravid? Hur lång tid ? skitfort med tanke på att vi inte ens "försökte".

 

Var du orolig för missfall? Ja, varje sekund. Med tanke på att jag haft ett tidigare så var jag inte lugn föränn i vecka 30 typ.

Vem i er närhet fick veta nyheten först? Min bästa vän Sara, sedan Jonas storebror.

Hur gick ni ut med det officiellt? Vi berättade för våra familjer efter att vi åkt in på ultraljud i vecka åtta, då var vi så höga på kärlek att vi inte kunde behärska oss.

Känner du dig redo att bli mamma? Jag är så redo jag någonsin kan bli tror jag.

Hur känns det att ha en bebis i magen? Obeskrivligt nästintill. Det mest fantastiska jag någonsin kommer känna.

Hur mycket har du gått upp i vikt under graviditeten? HAH. typ 20 kilo än så länge. Sexigt va ?

V 4-5

image description

v 35

Cravings? Har inte haft en enda förutom att jag den senaste månaden dött om jag inte fått lukta på rengöringsmedel, tvättmedel, aceton ja you name it. Älskar även lukten som finns inne på biltema haha. Sjukt värre.

Gravidkrämpor? Allt.. ibörjan illamående sedan foglossning, tidiga sammandragningar huvudvärk, halsbränna, illamående igen, nu börjar jag även få ont i handleder och fötterna. var tar detta slut ?

Har ni planerat några namn? Japp, men änsålänge heter han bara Ville.

Hade ni lätt för att komma överens om namnen? Japp!

Vad tror ni att det blir, en flicka eller en pojke? Vi fick ju så sent som i vecka 34 veta att det är en liten kille vi väntar på . Annars trodde jag i början att det var en pöjk och sedan var jag och Jonas överens om att det var en tös. Men, en liten pöjk alltså!

 

Hur länge ska du vara mammaledig? Ungefär ett år!

Ska ni dela på föräldraledigheten? Det är planen

När är bebisen beräknad att komma? 27 mars, jag tippar på att den kommer inom max två veckor.

Hoho , sånt är alltid kuuuuuuuuul!
/ECN

Kommentarer
Postat av: Sara

Älskar dig!!

2012-03-06 @ 17:34:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0