Söndag 9/10

Godmorgon, nu sitter jag här vidköksbordet med en kopp kaffe och en skål frosties med mjölk. INTE för att jag gillar det utan för att jag är jonis är så uselt värdelösa å att handla så det alltid bara finns  A: godis hemma B: Vitkål hemma eller C : Påssåser hemma.

Jonas ligger och trynar i sängen en stund till han ska söndagsjobba lite om ett tag och Fröken nyholm ska ta med familjen på en tripp till lilla mormor som ligger på sjukhus (" Ja nu har hon aldelles säkert fått eld på sin svan") Det är något med lugninflammation och skit. Fy fy fy..


Gårdagen var trevlig, både dop och femtioårskalas var mys. Pappsen blev glad över sitt presentkort på Classe-Ohlle och nu kan han både köpa sig en perkulator, cykellysen och diverse annat!

Men höjdpunkten igår var nog ändå När pappas Sambos mamma ( ett original, helt klart) kommer fram till mig och brutalt klämmer åt om min vänstra tutte och nästintill skriker " MEN HERREGUUUUD SÅ FINA TUTTAR DU HAR DÅ!"   Det var ju självfallet menat som en komplimang och inte för att skryta,  men mina nyfunna behag är  riktigt trevliga. Det som är problemet är ju att jag har så ont i dom att det inte ens alltid är okej att Jonas tar på dom. Så därför var jag väldigt nära att istället för att le och mumla något som jag gjorde, skrika och ge henne en redig örfil (vilket jag hade gjort på Jonis om det varit han).
Men jaja, gammal senil kvinna, behärska dina graviditetshormoner va!

Men till magen då, magen mår så bra. Det är full fart därinne hela dagarna och det växer på. Har ju redan en fin liten kula istället för platt mage som en annan är van vid. Vi bara längtar och längtar nu, först till ultraljudet den tjugonde och sedan längtar vi heeeela vägen till mars!



Ha en bra dag
/ECN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0