Mys

Såhär timmen innan jonas vaknar är min bästa timme nästan, jag sitter med morgonlatten, datorn och har lite egenmys. Ljusen är tända och jag njuter av bara mig själv och mitt knatter på tangenterna.

Gårdagen var en mysig dag, vi traskade runt på stadens gator några timmar i godan ro. Blev varken klippning eller vinterjacka, men utökade Jonas klädförråd med en tshirt och mitt eget med två tröjor och en halsduk. Är dock inte helt hundra på tröjorna så kan bli så att dom kommer återlämnas.

Utgång blev det ingen, som vanligt blev jag för trött och slocknade vid niosnåret. Men nästa helg ska jag försöka dra med mig mina två bästa tjejor på lite galej och ståhej. Får se om jag lyckas med den saken. Vill verkligen släppa loss lite och se folk, var så himla längesedan nu. Senaste månaderna har jag förvandlats till en skruttig tant. Jag somnar mellan åtta och nio och vaknar klockan sju ( om jag nu inte jobbar, då ringer klockan vid sex!). Foglossningen gör ju också sitt till om man säger så.
Men jag kan leva med det.. På något vis så är det här den underbaraste tiden i mitt liv. Jag har en bebis i magen som börjat ge sig tillkänna genom att sparka så mycket och så hårt att jag vissa gånger nästan flyger upp ur soffan.
Jag har en underbar pojkvän  som ger mig allt jag behöver ( nu snackar vi inte materiella saker här va, utan annat, kärlek, trygghet, you name it) . I Januari flyttar vi till en underbar lägenhet och i mars kommer det efterlängtade.



Jag trivs med att vara "vuxen", jag trivs med att åka och storhandla, städa, ordna upp mitt liv. Jag behöver inte vara steget före för att inte låta mina känslor och tankar komma i kapp mig. För numera är dom där känslorna och tankarna något jag gärna lever med.

Tänk vad mycket som kan hända på ett år. fantastiskt.. Så ge nu aldrig upp hoppet alla ni därute. Det ordnar sig, ge det ett år eller ge er själva en timme att bara tänka framåt så kommer allt lösa sig!



Fanken nu blev det för seriöst här va ?


Ska signa ut. Men passar på att lägga in en bild på min mysmage först! (varning för keeeeefffffffffff bild)



/ECN



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0