Hård dag

Hej hej hej heeeeeeej!

Har det kanske skönast ever just nu. Sitter med ett stort glas kaffe vid datorn efter en hård dag på jobbet ( 8-16.45 och det är jobbigt när man är gravid och har ont i ryggen. ) Det är J-F här i lägenheten i några timmar och ni kan inte ana hur skönt det kan vara.  J-F , Alltså Jonas-Fritt, är välbehövligt ibland trots att han är det bästa på jorden och jag älskar honom.

Men jag råkar vara ganska så lättirriterad nu för tiden och jag tycker synd om min sambo som måste stå ut med  elaka-häxan-Emma. För så här är det, i normala fall så är jag så sjukt energisk och har typ hur mycket energi som helst. Jag skojar inte när jag säger att jag är en glad duracell-kanin på kokain. I vanliga fall alltså.
Nu är jag ju som sagt gravid och min energinivå har minskat till nästan obefintlig nivå och jag orkar i princip bara jobba.

När jag kommer hem är jag grinig, irriterad arg och totalt slut. Jag orkar med andra ord ingenting och är en bitch mot min kära Sambo, som föralldel gett sig in i leken och får leken tåla. Men ändå, ibland blir jag för elak och jag önskar att jag hade lite mer energi tillövers för Jonas.

Det är alltså skönt att vara ensam hemma, gå och vara ful och muttra utan någon tätt intill som aldrig slutar fråga om jag vill ha något, har ont någonstans, kanske vill ligga lite eller som helst enkelt bara vill ha en liten puss av sin gravida Sambo..

Nu känner jag att jag tappar tråden och jag lär aldrig hitta den igen. MEN jag och magen myser ikväll, vi dricker kaffe, ska snart ta ett bad och klockan åtta ska vi titta på Drömmen om ett barn på tv 3. Hur det nu ska gå med tanke på att jag grinade av att bara se reklamen.


som avslutningsord vill jag säga att jag är så otroligt lyckligt lottad som har min sambo, mina vänner och familj och ett jobb jag gillar. Jag ska snart få en bebis och pappan är den bästa, hade inte kunnat hitta en bättre om jag så letade i hundra år.


Sköt om er och ha en bra dag!
/ECN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0