Stockholm

Detta mina vänner, har aldrig någonsin hänt. Att Emma Carolina Nyholm kommit hem tomhänt från en shoppingtur. Men igår hände det, jag, som så gott som är en fullfjädrad shoppaholic köpte inte en endaste liten pryl i stockholm. Ska jag vara helt ärlig så provade jag inte ens ett enda plagg. Jonas undrade om jag var sjuk, vad har hänt? sk jag ta tempen på dig? KOMMER DU DÖ SNART?

Nej, jag var helt enkelt inte sugen bara. Så kan man ju känna ibland, inte för att jag någonsin kännt det men någon gång ska ju vara den första också.

Förövrigt så hade vi en fruktansvärt mysig dag jag och min sambo. Vi kramades offentligt, och en och annan puss fick också se dagens ljus, något som vi mycket sällan gör offentligt. Måste ha varit något med julstämningen! Vi åt lunch på ett trevligt ställe och vi kollade igenom ungefär fem H&M och Jonas slutade aldrig förundras över hur många affärer dom har av varje. Typ  "Men AH. Hade vi också haft fem H&M och sjutton Gina tricot så hade ju Uppsalavarit minst lika stort som Stockholm!" Så fnös han lite bittert men kunde ändå inte låta bli att bli lite imponerad.

Själv blir jag bara rädd att gå vilse när jag är i stockholm, så jag höll hårt i min kära sambos arm, bara ifall att han skulle försöka passa på att smita ifrån mig.


Idag ska jag julbaka, får se om jag lyckas med något av projekten lussebullar, knäck och pepparkakor. Oddsen är inte på min sida, men jag ger mig en 50/50 chans att lyckas med en av dessa bak.
Och hade det nu inte varit så att jag glömde handla hälften av alla ingredientser så hade jag satt i gång redan nu men istället så måste jag vänta till Jonas har vaknat så att vi kan åka och handla först.


Ha en skön första Advent mina små hjärtan!

/ECN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0