helg

It's Fridaaaay, tänkte bara berätta det för er som inte vet om det. Fredag Fredag! Hade det varit en fredag under normala omständigheter så hade jag garanterat svidat upp mig till tänderna, hinkat en flaska vin med någon av mina polare och glatt skrivit statusar om att " vi seeeees i dimman everyone!" på facebook.

Nu (the real life) kan jag kallt räkna med att komma hem från jobbet, slita av mig kläderna och tacka gudarna för att det finns slitna gamla mjukisbyxor och urblekta stora pojkväns t-shirtar. Jag kommer kanske laga lite mat, äta den och sedan poppa lite popcorn och lägga mig i soffan för att vänta på filmen som börjar klockan nio. Säkert en superbra rulle, som jag då inte kommer se eftersom jag slocknar vid åtta.
På lördagsmorgonen kommer jag vakna vid sjusnåret, groggy och illamående och undra vad som hände igår egentligen. Sedan kommer jag på att jag ju inte mår illa för att jag är bakis utan för att jag är gravid.

Jag kommer koka kaffe, sätta mig framför tvn och vara nöjd i en timme ungefär. Sedan kommer jag springa in i sovrummet och hoppa på min kära pojkvän som ligger där i godan ro och sover, bara för att jag är så rastlös och vill göra något de få av dygnets timmar jag faktiskt orkar det.

Samma procedur som kvällen innan upprepas även denna kväll och har jag tur så får jag en sovmorgon till åtta på söndagsmorgonen. Då kokar jag sedan kaffe och städar/lagar mat/ handlar eller något liknande.

Här har ni min helg i förväg, jag vet precis hur den ser ut. Jag vet precis hur bitter jag kommer vara på söndag kväll för att jag inte hunnit med att göra något.  Jag kommer vara så glad på måndagmorgon över att det är  vardag igen, för då kan jag gå till mitt jobb och känna att jag gör något roligt och nyttigt.

så till alla icke gravida : HA DET SÅ KUL I DIMMAN, VI SES DÄR OM ETT ÅR!

/ECN




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0