God kvällers!

Jomen jag klarade av denna dag också, grattis till mig själv. Börjar denna vecka jobba heltid igen efter en månad med 75 procent för att foglossningen varit som den varit. Så från att ha slutat tre varje dag till att börja veckan med en kvart-i-fem-tid, jag trodde att jag inte skulle överleva. Men ack så fel jag hade. Gick riktigt bra, förutom att jag nu inte kan förstå hur jag ska orka vispa ihop en pannkakssmet. Men det löser sig alltid ju!

Som jag tidigare berättat så var ju gårdagen den stor bakar-dagen, lussebullar,pepparkakor och knäck skulle det bli.  Lussebullar och pepparkakor blev det. Och Lussebullarna....ni vet dessa underbara, släta guldgula härliga fluffiga goda VACKRA bullarna.. Det verkar som att alla får till dom förutom jag.
Mina blev .. gråa.. skrynkliga och så gott som oätliga. Hur lyckas jag ? Eller snarare vad gör jag för fel ?  Jag älskar ju att baka och laga mat, men det verkar aldrig vilja gå min väg riktigt. Trots all själ jag lägger ner i bakningen så blir det alltid ett halvdant resultat som varken blir vackert eller gott.. pff... ska lägga ner bakningen och börja köpa halvfabrikat från butiken istället.

Och vad gör jag egentligen nu ? Hela frysen är full med lussebullar som knappt duger som fågelmat. Jag vägrar ju kasta dom så stackars jonas får väl leva på lussebullar resten av månaden.. Jodå!

Nu ska jag hur som haver försöka uppbringa tillräckligt med energi för att kunna göra den där pannkakssmeten och sedan ska jag ta mig ett mycket välförtjänt bad!





/ En mycket entusiastisk Emma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0