87

God morgon, 87-åriga Emma Nyholm här! Det verkar sig inte bättre än att jag tagit över 21-åriga Emma Nyholms kropp nu förtiden.

Tydliga bevis på detta är att jag oavsett dag går och lägger mig senast klockan åtta på kvällen och vaknar senast klockan sju nästföljande morgon. Jag har börjat äta Fil till frukost ( utan flingor)  och är det A-fil??? Ännu bättre.  All min fritid ägnar jag åt dåliga tvprogram, matlagning eller städning. Eller så kan jag  för all del planera vad jag ska laga för mat, när jag ska städa och fundera på när dom sänder sämsta tvprogrammen.

När jag nyligen köpte nya vinterskor så fokuserade jag på att hitta ett par fotvänliga, sköna skor som fyller sin funktion, dvs man kan gå i dom. Utseendet spelar inte så stor roll. Så länge dom inte är högklackade, vilket annars är ett måste för mig och mina imponerade 157 centimeter.

Sista plagget jag köpte var en svart sammetsklänning, med lång ärm och som döljde och höll in det som bör döljas och hållas in. Nu undrar jag dock inte om jag borde kassera den eftersom den är en aningens urringad. Jag menar, någon som inte känner mig kan tro att det sitter ett par bröst på bröstkorgen och då kan dom ju tro att jag är vulgäääääääär.

Och minnet sen. Eller ska jag kanske säga vilket minne? Med tanke på att jag för tillfället är i total avsaknad av ett. Jag ställer ifrån mig kaffekoppen, och en minut senare kan jag inte hitta den för att jag glömt var jag ställde den.
Jag kan även leta efter mina glasögon i en kvart och tillslut fråga Jonas om han sett dom. Han tittar lite konstigt på mig och pekar sedan på mitt huvud. Aha, där satt dom ja. Vi båda väljer att inte kommentera denna händelse då det kan genera mig, och om jag blir generad så börjar hjärtat slå hårdare och med tanke på min ringa ålder så är det möjligt att jag faktiskt får en hjärtattack och lägger mig ner och dör på fläcken.


Grattis Jonas, för nio månader sedan träffade du en snygg, pigg 21-åring. Nu är du sambo med en gaggig, trött 87-åring. enjoy!


/ECN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0