Whaaaadaaaaup?

Låt mig berätta för er om min syster. Hon är en ganska skön människa, hon har sina konstiga dagar då man gör bäst i att gå med på allt hon ber er om om man vill leva. Hon har sina bra dagar, då jag inte vill något hellre än att ge henne en kram och berätta hur mycket jag uppskattar henne.

Hon är alltid snabb med att påpeka att vi inte är så lika, SPECIELLT inte ögonen. För "Emma ser ut som en kines, och det gör fan inte jag!" Ändå så får vi jämt och ständigt höra hur lika vi är "SPECIELLT ögonen!". När Elin får höra det så brukar hon grymta ganska så missnöjt, slänga ur sig en eller annan svordom och trampa därifrån med bestämda steg.

JAg tycker väldigt mycket om den här systern, hon är både min bästa och min värsta syster ( har inte så många andra systrar att välja på liksom). Men pågrund av att jag spenderade ett år i Tyskland, och hon sedan flyttade ner till FuckingjävlaKalmar, så ses vi inte så ofta. Det blir mest udda samtal här och där, men oftast en gång om dagen. Och det är dit jag vill komma, för hon har en egenhet som är ganska så söt. Hon lär sig aldrig hur man svarar på "whatsup?" hur många gånger jag än förklarar för henne.

Så ungefär såhär låter varenda ett av våra öppningssamtal:

Elin: Tjenna Jaktbytet!
Emma: Whaaaaaadaaaaup?
Elin: ....öhh....WHAAAAAAAAAAAADAaaaaauuuPpp?.....?...
Emma: Nej Elin, förfan, antingen svarar du med "hur du mår" eller med "Vad du gör!"  inte så noga.. lär dig..

Men nästa samtal så är vi ändå där..

Elin: Tjenna Jaktbytet!
Emma: Whaaaaaadaaaaup?
Elin: ....öhh...Whaaa..
Emma: NEJ ELIN!
Aja poängen är, Elin, bästa och värsta syster! Jag... jag...älskar.....DAGG!


Nu ska jag återgå till tvätten, vem trodde att det skulle vara såhär jobbigt att bo hemifrån "på riktigt". Sorteras, tvättas, hängas, vikas, pulas in i garderoben.... Användas, ner i tvättkorgen, sorteras, tvättas, hängas. In i garderoben... Fuck me, det är jobbigt att tvätta...

/ECN

Kommentarer
Postat av: Thomas

Ojoj. Har jag telefonkontakt med mina syskon mer än en gång i månaden anser jag mig vara en duktig bror.

2011-05-07 @ 18:27:14
URL: http://tvillingklippan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0