Today I dont feel like doing anything

Jag sitter här, framför datorn med kaffekoppen i högsta hugg ( kaffekoppen, min mest använda accesoar). Jag gäspar lite, sträcker på mig och det knakar lite i ungefär varenda kroppsdel jag äger. Knattrar lite förstrött på tangenterna och lyfter blicken, den fastnar på min man...
Mannen ligger just i detta nu i soffan och spanar på tvn iförd tubsockor som är uppdragna nästan hela vägen till knävecken. Han har shorts och en sunkig tisha som för längesen sett sina bästa dagar, håret är vildvuxet och ostylat och han har typ en veckas skäggstubb på hakan.

Han påminner mig om någon när han ligger där, jag funderar men kan inte komma på vem.

Alltså, han liknar verkligen någon. jag funderat seriöst i några minuter. Och pang, det slår mig som en blixt från klar himmel. DEt är min morfar som ligger i soffan bredvid mig... Eller snarare min morfar i skepnad av Jonas.
Jag vet inte vad jag ska ta mig till riktigt, men går in och letar efter något lugnande i medecinskåpet. Alvedon. Får duga! ÄR i  smärre chocktillstånd..

Häller upp nytt kaffe, sätter mig framför datorn och andas djupa andetagför att lugna mig...Jonas ligger där och anar inte att jag för bara en minut sen satt och jämnförde honom med min sjuttioåriga morfar.. Jag släpper det, låter honom vara lyckligt omedveten om detta... stackarn...


/ECN

Kommentarer
Postat av: Padre

Hahahahaha

2011-05-16 @ 16:21:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0