MEn föriHeeeeeeL.

Alltså, jag tar min roll som husmor jäävligt seriöst. Tror jag, shit. Den slappaste av slappa dammsuger, städar, lagar mat...tvättar (Hell no, från och med nu Jonas uppgift!). Jag gör det, jag tycker inte att det är kul, men det måste göras. Enda problemet är det här med dammsugningen. Har fram till nu tyckt att dammsugning kan vara en hyfsat okej sysselsättning. Jag lallar runt medan jag sjunger, högt, skråligt och något fruktansvärt falskt. Jag dammsuger lite halvdant, drar några väl valda moves, skakar min dallriga rumpa i takt till musiken.

Sen helt plötsligt.. BOM PANG KRASCH! jag råkar slänga en blick på mig själv i spegeln, och gud.. jag frågar dig.. Hur kan en helt okej poppig 20-åring (med dallrig bakdel) helt plötsligt förvandlas till en femtioårig tant (förlåt mamma) bara för att hon håller i en dammsugare..

Bilden som möter mig i spegeln är inte smickrande, håret står åt alla håll, hållningen är långt ifrån okej med krokig rygg och hängande mage, ett jävla under att jag inte snubblat på den än. Ansiktet är rödflammigt och jag har på mig en sunkig gammal Tisha som har sett sina bättre dagar..
Jag är ett vrak, en gammal förtidspensionerad 55åring, och allt är dammsugarens fel...

Jag säger bara...VAD hände? Härmed är det herrn i huset som tar hand om även dammsugningen.


Nu ska jag slänga in mig i duschen, piffa upp det som piffas upp bör, dvs. allt och sedan ta emot karln i soffan, snygg, fräsch och porrig. Han ska aldrig få se mig i dammsugarskick, det får vilken kärleksfull man som helst att packa väskorna och dra..


Bör även nämnas att jag ikväll ska vara vild och galen med min andre hälft Sara Fucking Sjösten. Vi ska hinka i oss Rosé och diverse andra alkoholhaltiga drycker, göra stan och uppsalas grabbar jääävligt osäkra. Glömd är förra söndagens ångest och löften om "inget mer alkohol för mig!"

Vi kör Rara-Sara, som alltid!

Sköt er!

/ECN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0