Inte okej!

God morgon.  Jag vill börja med att berätta att jag och min lilla bebis inte riktgt kommer överens gällande sovtider. Jag har försökt säga att "mellan nio på kvällen och nio på morgonen så är det natt. Och på natten ska man sova!" Bebisen tycks inte lyssna med tanke på att han/hon sover och vaknar om vartannat mellan 23.00 och 05.00, sedan sover bebben i bästa fall till 6.30 men sedan tror den att det är dags att vakna och leka lite. Och för er som inte vet ; när en bebis rullar runt i magen så V-A-K-N-A-R man!

Detta resulterar i att mamma går upp ur sängen allt utom att vara utvilad och Ååååh vad hon hoppas att detta bara är en övergångsperiod för den lille. För när han/hon kommer ut så är det sova mellan 21.00 och 21.00 som gäller.  Och det är inget förslag vill jag lova, jag kryssade ju i rutan för " sova tio timmar per natt" på broschyren när jag beställde hem lilla knytet.  "Sova tio timmar per natt" och " vara smart" , allt jag kräver förstår ni..  (nästan allt).

Jag vill sedan fortsätta berätta att jag igår blev stolt iphone-ägare. Min telefon har ju börjat bråka med mig så när Jonas skulle köpa ny lur så gjorde även jag det och jag hoppas verkligen att min Iphone gör mig stolt. Annars ger jag bort den till en uteliggare ..typ. Med tanke på hur dyr denna telefon var så förväntar jag mig inget mindre än att den kommer med frukost på sängen och springer och hämtar nytt papper åt mig när jag sitter på toa och papperet är slut.

Så det så.

Och sådeså på att jag ska kila och hämta mer kaffe, fortsätta mysa ner mig i soffan med andra ljuset tänt och ara njuta av att vara ensam vaken.


pusspuss !
/ECN



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0