Hemskaste morgonen i mitt liv (nästan)

God morgon på er alla!

Vill ara informera om att jag igår ( och i förrgår) hade det riktigt hemskt. Det började i onsdags kväll då jag fick allt tätare sammandragningar, har ju haft ganska mycket sådant sedan vecka 20 ungefär men där på kvällen så kom dom varannan minut ungefär. Det gjorde ont, men jag tänkte att !kan jag somna så är det nog ingen fara!" . Och jag somnade, och vaknade och somnade och vaknade.
Hade rediga sammandragningar även under natten och när de inte gav med sig på morgonen så ringde jag förlossningen när jag kommit till jobbet och frågade vad jag skulle göra. " Åk in till förlossningen så fort du kan!" var svaret,  och då tänkte jag att nu är det kört, nu kommer min bebis i vecka 26 alldeles för tidigt. Har aldrig någonsin kännt en sådan panik tidigare så jag ringer Jonas som kastar sig i bilen och hämtar mig.

Väl inne på förlossningen så går allt snabbt och innan jag hunnit blinka så ligger jag med ctg (?) på magen och de mäter och kollar och donar och fifflar och gud vet allt.  Både vaginalt och vanligt ultraljud görs och mina sammandragningar/värkar är tydligen oroande men livmodertappen och alla värden ser bra ut Så efter ett antal timmar skickas vi hem med Bricanyl-tabletter och stränga order om att vila mycket. "Och fortsätter det, så åk in direkt igen, ring inte!" .

Så allt var bra med bebis trots allt men vi funderar på hur det kan ha kommit sig att jag fick så mycket sammandragningar. Men sen jag kom hem igår så har det lugnat sig betydligt, antar att det är Bricanylens hjälp. Så vi fortsätter hoppas på att det håller sig lugnt ett par månader till! Och lilla hjärtat, skräm oss inte så, en gång till och jag kommer få läggas in på hispan.


Igår på ultraljudet mitt i all oro så lyckades jag även få veta att bebisen inte hade någon snopp men barnmorskan ville inte sätta alla sina bespringar på att det var en flicka. Men tja, just nu går vi och försöker ställa om oss och kallar bebisen för hon istället för han men vi litar inte på det till hundra procent!





Idag åker jag och jobbar, jag är så dålig på att vila och ta det lugnt men efter denna upplevelse så måste jag verkligen försöka ännu hårdare. Jag har en mars-bebis i magen och då ska den också komma i mars!

Sköt om er alla!
/ECN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0