Heeyoh!

God morgon på er! Hur mår ni denna mörka måndagsmorgon? Jag kan ju informera er om att jag lever och mår bra. Om än lite trött, men det får man ju vara på måndag morgon!

Hela söndagen var en enda stor slapp dag. Nästan. Eller egentligen så gjorde jag väl mer än vad jag brukar göra normalt men eftersom mycket av min energi kommit tillbaka igen nu så behöver jag inte längre vila mig en vecka när jag varit på stan i två timmar. Det är hyggligt bra att det numera räcker med en dags vila efteråt.

Jag var då som ni kanske förstår nere på stan igår, shoppade lite och hade det bra. Inga stora fynd tyvärr. Sedan kom min nyblivne nästan-Granne Filip förbi och vi slösade bort en fyra timmar på att spela skipbo och dricka kaffe. Det är ju så härligt att en av ens bästaste killkompisar flyttat bara två hus bort. Nu är det spontana skipbo-kvällar på tapeten igen!
Det får väga upp att den andre flyttat till stockholm och rider på hästar och den andra flytt till Vancouver. Så jävla beiget att bara dra va grabbar. Annat vet jag Filipen, han håller sig nära mig han. Duktig pojke som vet sin plats (haha flåt filip).


Nu bloggar jag lite i väntan på att min sambo ska komma och plocka upp mig. Vi ska på besök hos barnmorskan  och väga, mäta och lyssn och gud vet vad. Ska försöka muta till mig ett till ultraljud så att vi kan få veta vad det är för kön på kickboxarn i magen.  Så håll tummarna för mig va!

Det var ju längesedan jag insåg att sova på magen inte var ett alternativ längre, så jag började sova på sidan med lite kuddar instoppade här och var. Igår insåg jag dock att inte heller sidan är ett ultimat sätt att ligga på. I och med att filuren i magen blir allt vildare och bökar så mycket mer så känns det nu när jag ligger på sidan som att magen ska springa iväg och släpa mig efter sig.  En inte alltför angenäm tanke kanske.
Så nu är det ryggen jag får ligga på, fruktanvärt enerverande då jag aldrig någonsin kunnat slagga på rygg, men det är väl bara att vänja sig kanske?

Nej, nu ska jag dra på mig lite kläder ( och jag ska låta bli att klaga på att inget passar längre) och sedan kommer väl käre sambo antar jag!

Sköt om er!

/ECN



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0