Fredagsmys

okej Så här är det: Jag har bloggat dåligt för att jag i stort sett legat i koma denna vecka. Eller okej, lugna sig nu. Jag har varit sjuk. Jag har haft fullt upp med mig själv och tycker inte att ni behöver höra mig klaga på hur ont, eg, dåligt jag mår! Schysst va!

Nu är jag dock så gott som på topp igen. Bara lite halsont kvar och jag är ute i svängen igen. Igår jobbade jag och idag jobbar jag sen var det visst helg igen, tänk så tiden går. Snart är det jul tillråga på allt och efter jul? Ja då flyttar familjen Nyholm/Dahlin/Bebis. Nu får tiden allt lugna sg så jag hinner med allt.

Kan återigen berätta att jag har världens bästa jobb. Speciellt när man lägger sig ner på rygg och en femåring kommenterar ens gravidmage med : " Men åh HERREGUD vad din mage är lång där. Du ser ju nästan ut som en kamel.. eller en dromedar!"
Tack och bock då! Hade dock kanske inte tagit det lika bra om den kommentaren kommit från min 25 åriga sambo. 5åringar har ju sin charm liksom.

Nu är det ju så att jag även hunnit springa in i vecka 25 och jag känner mig mer och mer gravid. Bebisen är en vild en som sparkar och har sig mest hela dagen lång och igår kväll körde den lilla ut en liten fot (eller armbåge, vad vet jag) och den var kvar så pass länge att jag kunde greppa om den. Jonas i sin tur blev mest rädd och undrade om det verkligen var en bebis därinne och ingen liten alien. Karlar va.

Nu har jag även påbörjat en period där jag springer på toa stup i kvarten. Det funkar när man är hemma men på jobbet börjar det bli lite drygt, funderar på att informera mina kollegor om att jag härmed endast finns tillgänglig på toa eftersom jag i nuläget nästan spenderar mer tid där än ute på avdelningen.
När jag ska deklarera för någon av kollegorna att jag ska gå på dass så hnner jag aldrig längre än till " Nejmen hörrni...."  innan jag blir avbruten av kollegan som kollar på klockan och säger " Jaja, nu var det mer än tio minuter sen sist. Gå du på toa!"
Att dom orkar med mig va! ( fast dom är bra fina mina kollegor. Bästa!) ( Och vänta, detta skriver jag ABSOLUT INTE för att en av dom läser denna blogg, jag är ingen smöris va. Hejhej A-L ! )

Okej, slut med skitsnacket. Jag ska påbörja det jobbigaste momentet på min dag. Hitta kläder som passar. Wish me luck!

Ha en fin fredag! / ECN

Kommentarer
Postat av: Ann-Louise

Hahaha...sköööna du ;) Heeelt ok med alla evinnerliga toabesök som du har för dig <3

2011-12-11 @ 15:15:29
URL: http://annlouises.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0