Kåt glad & tacksam!

Så jäkla trött. Har jobbat över nio timmar idag, med pannknack. E2 har fått för sig att det är internationella "Jävlas-med-Emma"-dagen idag. Jag tänker inte ens gå in på detaljer för då bryter jag ihop fortare än du hinner säga "Avocado på hela mig!".
Ingen bra vecka, Annika är sjuk. Jag är krasslig och Magnus är iväg på bizniiiz-resa! Och eftersom Annika har bihåleinflammation och jag bara har en "vanlig" huvudvärk så åker jag på nitlotten och får jobba mer...
När jag väl blir sjuk så kan man ju hoppa upp sig på att Annika också är det, Så.Jävla.Typiskt!

Fast även om allt känns lite tråkigt just nu så finns det saker som piggar upp mig. Vädret bland annat, gud vad jag tajtar på om det, men det är svårt att inte vara sprudlande glad när det är 29 grader och stoor sol. Jag och vädret är nog lite sammanlänkade, är vädret kasst så mår jag kasst. Är vädret bra så mår jag bra.. Kul att man är beroende av tha weather..

Sen är det ju en sak till, jag är lite ledsen att jag inte kan vara hemma och fira sista April. Uppsala har ju helt klart det bästa valborgsfirandet i Swe. Skulle så gärna tillbringa den dagen med mina bästa finaste därhemma, spelar ingen roll att det ska regna. Jag vill vara där ändå..
Fast Valborg passerar förvisso inte obemärkt förbi här. Jag ska också fira lite, med massa andra Svennar, Galna gänget, vem vet hur det slutar?
En här, en  där och en i papperskorgen !


Och så avslutar jag med några visa ord från en mycket klok kvinna " Var kåt glad och Tacksam så ska du se att allt löser sig!"


/ECN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0