Torsdag

Jahapp, Annika har just tagit ifrån mig min glidardag. Det blir återigen sju timmar med dom små...liven..Inte för att jag ska klaga det är ju sol ute. Igen.. Så jag tar med mig twinsen till lekparken, slänger ut en filt och låter dom lattja runt bäst dom vill medan jag ligger och läser.
Det är så det brukar gå till. Jag får nästan vila, nääästan vara ifred. Förutom dom gångerna Emilia kommer fram ( rätt många gånger) och kräver: "Eeeeemmmmaa..kex!!" Jag brukar lite vackert påminnan henne om att det är Beach 2010 snart och att hon inte får kex just nu ändå. Då vänder hon sig om för att gå, men tänker sedan till och snurrart runt mot mig, spärrar upp sina klarblå ögon mot mig samtidigt som hon lägger till ett underbart leende. Och så säger hon " Emma...Kex..TACK!!" .  Vem kan motstå henne i längden, den lilla dummisen.
Så hon får ett kex går därifrån nöjd som bara den över att hon redan kan utnyttja sin söthet för att få det hon vill ha. Jag säger bara stackars Annika och Magnus om en sisådär tolv, tretton år. Hon kommer att bli värsta tonåringen..


Idag ska jag nästan låta bli att ta med kex, men då vet jag precis hur det kommer bli ändå. Får hon inte sina kex så kommer hon stå och tjata om " Täst, Täst, TÄST TÄST TÄST TÄST!" i tjugo minuter tills jag ger med mig. Då är det lika bra att hon får ett direkt så jag får vara ifred.


Bra morsa jag är, tack tack!

/ECN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0