Kinder ins bett!

Nu, en halvtimme för tidigt har jag lagt twinsen. Har fått en huvudvärk som heter duga efter att ha jagat omkring dom små liven samtidigt som jag på deras order skrikit " Vargen kommer!". Så en halvtimme förtidigt stoppade jag ner dom i sina sovsäckar, gav dom välling och nattade dom. Nu har lugnet infunnit sig, eller nästan iallafall. Emil ligger och nynnar på mamma mia därborta i sin säng. Jag hör även Emilia mumla något åt dockan.

Snart kommer dom iallafall sova gott i sina sängar, och det betyder att jag kan slappna av några kilon. Ta mig en latte, lägga mig i badet och njuta över att det snart är Helg och lite välförtjänt vila.
Eh, inte för att jag jobbat så mycket den här veckan men... Trött är jag ändå!

Och inte så lite trött heller, om Emil byter sång till någon nattinatti-visa så är jag körd, då kommer jag somna här rätt över datorn. Just en fin barnvakt va.. Fast förvisso så ligger jag alltid och sover när dom kommer hem på torsdagskvällarna, fast jag låssas inte om det.
Annika kommer upp för trappan och viskar fram ett " Sover du, Nyholm?" jag sätter mig då yrvaket upp och för en sekund brukar jag alltid undra var i helvete jag är någonstans. Sedan kommer jag på det och kläcker snabbt ur mig ett : " Sova? Jag? Nejförfan, jag bara mediterade!" Så garvar vi i samförstånd jag och Annika. För vi vet båda två att jag alltid sover. Torsdagar är liksom min sovatidigt dag!

Haha förövrigt så har Emil slutat pilla sig i snoken nu. Han har istället börjat peka på näsan och säga " Kråka!". Detta hände idag, han stirrar på mig, pekar på sin näsa och säger "Kråka! Kråååååkaaaa!" ...
Jag stirrar tillbaka på honom och frågar om han tror att jag ska stoppa in fingret och pilla bort den.
( Vilket jag självklart skulle gjort  med ett papper om han bett mig snällt!)
Det hela slutar med att Emil stoppar in fingret i näsan, går sin väg vilt muttrandes om någon "Förgrömmade Unge..Snickarboa!" . Och Jag tror att han menade mig.


/ECN


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0