" Heeelt Sluuuuuuuuut!"

Emils nya favorit uttryck ( förutom "Eeeeemmmaaaa...Krååååååkaaaa!" ) är " Heeeeelt sluuuuuut!". Han använder det så ofta han kan i så många sammanhang som möjligt. Han har även ett lite underligt språk, typ drar uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuut på orden i hundra år. Ungefär som att han tror att jag är en utvecklingsstörd person som man måste vara extra tydlig med.
PÅ detta så upprepar han saker typ tjugo gånger, ungen måste verkligen tro att jag är efterbliven, jag menar det är rätt gulligt första och andra gången. Men när han upprepar att han såg en fågel för artonde gången så blir man bra sugen på att dumpa honom i närmsta soptunna (Speciellt när det inte ens var en fågel han såg utan en jäkla katt!).

Att en jobbdag på sex timmar kan vara så jäkla slitig är svårt att förstå, speciellt en dag som denna. Jag kan ju berätta om hur denna dag sett ut!

04.00  (någonting) : Somnar äntligen!
06.00: Alarmet går i gång, Snooozar!
07.00: går mycket mycket motvilligt upp ur sängen, ser mig i spegeln och bestämmer mig för att burka är ett utmärkt klädval för dagen. Går sedan ut och går en snabbis!
08.00: Duschar, i kallvatten eftersom min läskiga granne redan tagit sin morgondusch och därmed gjort slut på det lilla varmvattnet som finns! Funderar på att ge igen på något lurigt vis. Kan dock inte komma på något bra!
08.57: Rusar in till Annika, slänger i mig en kopp nattsvart kaffe för att vakna upp ur koman, det hjälper inte. Kan fortfarande inte väcka högra ögat ur dess sömn.. Slänger på E2 kläder och går ut! 
09.40 : Jag och Emil matar fåglar, Emilia matar sig själv. Sedan äter Emil och jag russin medan Emilia matar fåglarna (med russin!) 
10.15-11.00 Sitter ute på balkongen  och dricker latte. E2 leker i sandlådan. Sedan häller Emilia sand i Emils huvud, sanden tar sig sedan hela vägen ner i blöjan. Då bestämmer Emil att det är färdiglekt. Slut på lugnet!
11.00: Byter blöjor. Gosigt, Emilia kommer inte överens med sin mage och jag kommer inte överens med emilias blöja!
12.00 Emil och jag äter lunch, Emilia kladdar in hela sig med köttfärssåsen och tycker att hon är mycket fin. Vägrar tvätta sig. Emil somnar med huvudet i tallriken. ( Ungefär här vaknar mitt öga upp!)
12.40 : Sjunger sången om humlan ungefär tjugo gånger och dansar sedan till Mamma mia! 
13.20: Emilia har somnat, Emil ligger och pratar om fågeln han såg innan, som inte var någon fågel utan en katt. Han somnar sedan motvilligt! 
14.30: E2 vägrar vakna upp, tar med mig Emilia och sätter henne på köksbänken. Hon somnar omedelbart om och är nära på att ramla i golvet. Tur att man är så jäkla blixtsnabb!?
14.55 : Mellis, Alla barn ser ut som yoghurtmonster, även jag! 
15.05 Slutar, E2 vinkar av mig med puss och kram och ett "Hejdå Bullerbyn. Tack för idag!" 


Nu lät jag bli att tala om hur jävla jobbigt det är att klä på två barn, när den ena är klar klär man på den andra. Lagom till att man är klar med den andra så har den ene klätt av sig ytterkläderna inklusive byxorna. och så håller det på i en halvtimme innan man med hot om farliga farbröder (funkar alltid) och mutor om russin fått alla barn färdigklädda! 
Väl nere vid vagnen kommer någon av ungarna på att dom glömt snusen, så det är bara att åka upp igen. vi letar upp snusen som gömt sig, och ungefär här börjar jag känna att det luktar något...fränt.. Blöjbyte alltså. Jaha! 

Jaja ni fattar vinken, det som låter som ett ganska lugnt och trevligt jobb är allt annat än just lugnt och trevligt. 


/ECN
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0