Dammsuga!

Hur i helvete kan man komma på att dammsuga klockan halv sju? Nu är det fan krig. På riktigt.


Ännu en dag, jobbar konstiga tider. Kommer inte ens ihåg hur, fick lappen igår, bortslarvad idag. Greate! Men typ.. Vet att jag slutar åtta eller nio. Några timmars rast mitt på dagen. Hatar dessa tider. Vill gärna jobba alla timmar i ett sträck så att man sedan kan gå hem och dricka saft och pilla sig i naveln liksom. Men inte då, upp i ottan, trött som ett djur, jobba några timmar, sova några timmar och sedan jobba några timmar.

Går dock på mitt pass en timme tidigare idag, så går jag av en timme tidigare. När man ändå blivit väckt av Nazi-grannen liksom. På torsdagarna är det okej, då kan jag göra lite vad jag vill, för torsdagar är städdag, det är då jag glider runt med en dammsugare och halvsuger köket lite lamt. Torkar av några bord och lite golv. Sedan är det klart liksom...

Torsdagar betyder också mysdag med Annika, Vi går och sätter oss på någon uteservering och tar en kaffe, en öl eller ett glas vin. Beronde på humör liksom. Vi snackar massa skit och bara har det bra. Annika vet att jag hatar städning, och Jag vet att Annika hatar att låta mig städa.  Det är därför hon kompenserar med lite mys efteråt!

Torsdagar är faktiskt helt okej, nu när jag tänker efter, faktiskt riktigt okej! Det är tråkigt att städa men jag har ändå ryggen fri. Inga twins som springer efter och vill bäras, kramas och dansa. Inga twins som har bajsat, vill se på Bullerbyn eller åka flyplan.
Inga barn som bara vill ha en vindruva till som dom sedan slänger på golvet så att jag sedan halkar på dom och slår armbågen i köksbänken och svär så det ekar om det. Inga barn som sedan mycket nöjt springer runt och härmar alla mina svordommar i flera timmar.

Jaja, ni fattar. Torsdagar är rätt bra.


/ECN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0