Arbetsdag 1 efter lång semester

Jahaaa. Tittar på klockan, tio i elva. Jahaaa! Jag har redan hunnit åkt flyplan med E2, fyra gånger. Vi har bakat misslyckade syltgrottor (Emil blev mycket förolämpad när jag sa att han inte fick trycka så hårt med tummen när vi skulle göra gropar i kakorna. Han blev tvungen att avbryta bakandet för att gå in på rummet och vara förolämpad ett tag!) Vi har gjort klart lunchen och Emilia har hunnit snyta sig i min svarta tröja!

Vi har lekt kurragömma i Resväskan ett antal gånger, typ jag gömmer mig i Reväskan medan E2 räknar " eeeett, påååå, pååå feem, åttanioåttanio. NU pommerviiiiiiii!!" och så springer dom fram till resväskan jag ligger gömd i, eller gömd. Vilken överdrift, jag är inte längre så liten att jag får plats i en resväska. Men hursomhelst,  dom springer fram och hittar mig.
Och varje gång jag hoppar upp ur lådan åste jag sjunga "Gubben i lådan!" ... oooooch så gör vi allt o och om igen. Samma visa!


Men det är mysigt att vara tillbaka, inget annar kan jag säga. Fast nu är det dock väldigt tyst, och alla med småbarn vet att när det är tyst så är det inte bra.. Innnnnte bra!


/ECN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0