Uppskjuten städning..

Det här med att skjuta upp.. Aaah..

Igår skulle jag städat medan Annika och barnen gled till djurparken och spanade på noshörningar. Men efter ungefär tio minuter (jag hann dammsuga matrummet) så kommer Annika in genom ytterdörren, tittar på mig och frågar om kjag inte kan tänka mig att städa imorgon (idag alltså) och hänka på till djurparken istället. Jag kan ju säga att jag inte var sååå svårövertalad, något jag starkt ångrar idag.

Men vi gled till djurparken, och när vi stod vid en fågelbur med fåglar, på skylten (tysk) så stod det Anderenkonderen eller något, så kläcker Annika kommentaren som nästan fick mig att kissa på mig. Nämligen : " Meeen, är inte det en sånhär Anakonda, för det är ju en sån här stor fågel!!!" Jag förstod inte om kvinnan drev med mig och när hon såg min min blev hon liiite osäker och frågade "....eller?"! Efter att jag med nöd och näppe mellan skratt/kissattackerna kunnat kl'mma ur mig att det är en big big orm så ligger vi där och flabbar ett tag. Vi garvar väl ungefär ända till vi kommer till oxarna eller vad det var, där jag sa något ungefär lika osmart som vi nte behöver skriva om här. Då skrattade vi igen.. ungefär ända till det kommer världens jävla skur och jag inser att jag inte har någon regnjacka med mig.. Då var det bara Annika som skrattade mer!


Men nurå, fortsätta med städningen. Slutar tre, då måste jag in och köpa lite nya underkläder, jag orkar fortfarande inte tvätta i Stjärtruds fem centimeter stora ( ett par trosor itaget ) tvättmaskin.


/ECN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0