Just another thursday

Ikväll är det då kväll nummer två på tyskakursen. M, återigen tre timmars nötande av Ich heisse Emma, Wie heissen sie oder Wie heisst Du? För en gångs skull kan jag nog iallafall säga att jag är en av dom bästa i klassen.. YES! Som jag strävat efter denna bekräftelse på att vara bra... eller inte.
Men vad hade jag väntat mig då, i en grupp bestående av mig, en ryss, en polack, en indie, två japaner, en latviska och ja ni fattar..
Det roligaste förra lektionen var väl när Kinesen försökte uttala mitt efternamn (Antagligen hade han lika kul när jag försökte säga hans!)
Japan:  Frau Niålm,
Emma: Nooo NYYYYHOLM!
Japan: Frau Meeenoln?
Emma: Nooo nnnnYYYYYhOOOOLM!
Japan: Frau Neeelommmmm!!!!
Emma: NYHOLM!!!!!!!!!!!
Japan: Frau Niilom. (Han ger mig här en blick som säger ungefär: "take it or leave it, bitch!" )
Emma: okejokej..



Jag har just städat la house och ska straxt kasta mig på att stryka tvätten, och det här med strykfria skjortor är helt klart en myt. Det finns inget sådant som strykfria skjortor. Åtminstonde inte om det inte medkommer en liten Thailändska med strykhjärn. Då kan man kanske kalla det strykfria skjortor. För jag får minsann stå och stryka dessa jäkla skjortor som sägs vara strykfria. Och alla som strykt vet ju att det inte är det lättaste att stryka, för så fort man eliminerat en skrynkel så har det på något magiskt vis dykt upp två nya och när man tagit itu med dessa så ser man sedan att det dykt upp TRE nya på den plats man nyss strykit bort några skrynklor..
DEt tar mig ungefär därför en timme att stryka två skjortor och en blus.


Huvudvärk har jag också, och ont i halsen. Nu kommer jag bli sjuk.. typiskt.. :(


/ECN

Kommentarer
Postat av: Pappa

Duktig du som städar o stryker o pluggar o allt. Hoppas du inte blir sjuk iaf. Kramar älskar dig.

2009-09-24 @ 17:40:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0