Big problem

Okej anledningen till att jag inte har skrivit något blogginlägg på många dagar och många nätter är för att min dator har gått sönder. Min trogna vackra John Bauer dator. Gissa om mitt liv har gått till det sämre sedan dess.
Å andra sidan s har jag ju tillgång till denhär datorn lite titt som tätt, men aldrig så lång tid att jag pallar dra ihop ett inlägg. Tyvärr.. och dessutom så suger Å-tangenten så man måste liksom stanna upp i skrivandet när man kommer till å, ta sats, och sen bomba tangenten med fingret. Tro mig, det finns skojigare saker att göra.

Men för att klara upp saker och ting. Vintern har kommit även hit nu. Adjö 27 grader och sol. Välkommen minus och snö. (fast idag är det sol och 15 grader men typ enda dagen hittills). Så gissa om jag failade med  packningen ner hit. När jag kom, så var det sommarväder. Dvs. trettio grader. Och jag hade inga sommarkläder med, endast höstkläder.
Och när jag väl tror att hösten ska komma, så blir det vinter. Och inte har jag några vinterkläder med mig heller nejnej.. Så alltså.
Höstkläder, check!
Höstväder, ocheck!


Men något som är bra med denna kyla är att jag nu paketerar in E2 i overaller och grejer på morgonen. Ni har alla sett dom, barnen i mischelinmundering. Längre på bredden än höjden. Ah, ni fattar vinkeln. Detta är kanon, för när jag nu tar med dom till någon lekpark så kan dom ett: varken springa fort! (och då behöver ju inte jag det heller) två: inte göra illa sig (eftersom dom har lager på lager med kläder) och tre: När dom väl ramlat så ligger dom där, som strandade valar, och kan varken ta sig fram eller tillbaka.
Detta resulterar i att jag kan sitta i lugn och ro medan dom ligger där och gormar och muttrar på marken. Och inte ens muttrandet och gormandet hörs för dom har halsdukarna långt uppdragna över munnen.. Mohahaha!


Nu ska jag ta mig en välförtjänt kaffe, lägga mig i soffan och senare iväg på tyskakurs. Joråsatt, livet kunde varit värre.. och sex dagar...


/ECN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0