When you don't know what to do!

Haha, jag läste just kommentarerna jag fått för det förra inlägget, och jag läser en och fattar ingenting. ,Frekvens jag har fått upp frekvens på mina inlägg. Det slår mig att jag inte har en aning om vad som menas med frekvens, allt jag tänker på är en radiofrekvens, men det kan också vara radiosekvens, jag vet inte.
Jag hoppas iallafall på att det är något bra, innan jag snabbt googlar det (God bless the internet) och får via wikipedia upp ordförklaringen:

"Frekvens är ett mått på antalet av en repeterande händelse inom ett givet tidsintervall. För att beräkna frekvensen fixerar man ett tidsintervall, räknar antalet förekomster av händelsen och dividerar detta antal med längden av tidsintervallet. Resultatet ges i enheten hertz (Hz) efter den tyske fysikern Heinrich Rudolf Hertz, där 1 Hz är en händelse som inträffar en gång per sekund. Alternativt kan man mäta tiden mellan två förekomster av händelsen (perioden) och därefter beräkna frekvensen som ett genom den uppmätta periodtiden."

Och jag inser att jag fortfarande är hopplös omedveten om vad som egentligen menas med kommentaren, jag är tillochmed villig att blondinförklara migsjälv för min dumhet...



Nu har jag förövrigt slutat jobba, sista timmarna är alltid så jääävla trista. Det spelar liksom ingen roll vad man gör tiden står endå stilla, jag skojar inte. Jag kan kolla på klockan, och sedan efter vad som för mig känns som minst en halvtimme, kolla igen och då har det endå bara gått sju minuter. E2 är oftast rastlösa och griniga just den tiden och jag är mer än villig att låta dom smutta på lite Whisky (och kanske ge mig själv en liten hutt) bara för att dom ska vara lugna och snälla. Men något som aldrig slår fel då är att stoppa dom i vagnen och gå till Kettersteg där dom bygger hus. Jag parkerar vagnen framför  bygget och slår sedan upp en bok, där kan E2 sitta i timtal och glo på grävskopor och traktorer.
Och vips så har en timme passerat, jag slår ihop boken och går ,under mycket vilda protester från tvillingarna, hemåt igen, lämnar barnen till Annika och går upp till mig.
Väl uppe knäpper sätter jag mig i soffan med datorn, knäpper upp brallorna och pustar ut.. Ännu en dag är avklarad.


/ECN

Kommentarer
Postat av: Thomas

Lesen att jag förvirrade dig. ibland glömer man att alla inte har läst NV. Frekvens är ett mått på hur ofta något händer. Hög frekvens inebär att saker händer ofta.



Radio frekvenser har med hur många radiovåger som någ fram varje sekund att göra

2009-11-09 @ 22:05:15
URL: http://tvillingklippan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0