Trött

Jobbig dag, mycket jobbig dag. Vaknade så jävla trött, Emilia skrek mellan fyra och fem så högt att inga öronproppar i världen kunnat stängt den ute. Hon brukar få för sig sådana dumheter ibland, Typ : "Aaahmen, nu känner jag för att gallskrika lita mitt i natten. Det kanske piggar upp!"
Men det gör det inte, lilla prinsessan, jag har nämligen velat strypa dig hela dagen. Allt var fel,
För lite gröt, jag fyller på, för mycket gröt, Jag ger lite till Emil. Arg för att Emil fick gröten.
För varm gröt, häller i mjölk, rör om. Jättearg för att jag rört om.
Fel tröja, fel kalasbyxor och jättefel jacka. Vill ha Emils outfit, men Emil vägrar lämna ifrån sig den.
Vill inte sitta i vagnen, och vill inte gå ur den. Vill inte ha äpple, men när Emil ätit alla äpplen så vill hon vääääldigt gärna ha det.
Gick det förbi en hund så var det fel och gick vi inte förbi en traktor så var det fel.

Ah, ni fattar. När vi efter mycket om och men kommit fram till lekparken på morgonen så var det nått jävla rikspucko som varit där och pimplat öl. Så det låg ca 12 krossade flaskor spridda över lekparken. Jag tänkte på Karman (Tänk Kaaaarma, Kaaaaaaaaarma!) och plockade upp några, men gick sedan därifrån. Gick till DM och köpte schampoo och balsam, köpte även en påse kex så att E2 skulle sluta skrika så jäkligt.
Vi gick sedan och sparkade fotboll på ängen, eftersom det regnat igår ( Femton grader på dagen, jag tog skinnjackan till Tyskan, när jag kom ut så spöregnade det, much fun!) så var det halt och självklart halkar jag och landar med min fagra röv tio centimeter från en stor hundblajja.  
Då ger jag upp och går hem.

Väl hemma så får jag vila i en halvtimme, istället för dom två timmar jag är van vid. Efter sömnen så bakar vi lite booooollar och tar med oss dom ut på picnic. Det är fortfarande bra väder, ca 14,5 grader och solen lös. Hade kunnat vara jättemysigt, om jag inte är så jäkla trött..

Så ikväll ska jag bada, och sedan tidigt i säng. Upp åtta imorgon igen och på eftermiddagen ska jag hämta upp Johanna på das flughafen.  :D


/ ECN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0