Mysigt

Emilia vaknade för ett tag sen och var lite ledsen, så jag tog upp henne och gick och la mig i sängen med henne i famnen. Så himla mysigt med små barn när dom är lite trötta, vi bara låg där och gosade tills hon somnade. Förvisso så vaknade hon typ fem gånger när jag lite diskret försökte lägga tillbaka henne i sin säng, så då var det bara att börja om.
Men endå, mysigt!

Sen ringde pappa nyss så jag pratade med honom ett tag, han berättade att mina syskon och han+sambo (snart iaf) ska fira jul hos min faster. När han sa det så kände jag riktig avudsjuka, vi firade mycket jul där när vi var mindre. Men de senaste tio(?) åren har vi firat med mammas släkt, på senare år så har den släkten minskat och ökat och splittrats och delats rätt bra. så det är ett under om alla kan fira jul ihop.
Alla kusiner är hos olika farföräldrar och hos alla pappor, och om någon nu eråkar vara hos sin mamma så är det självklart fel år (kör med varannatsystemet här) så dom firar med mammans nya mans familj typ. Trust me, våran släkt på mammas sida liknar rena rama "tomten är far till alla barnen", och då ska vi inte tala om midsomrarna, då vi ofta firar alla ihop, typ med gamla och nya och nyas gamla och gamlas nya pojkvänner, sambos och män/fruar. 
Men en sak är säker, att när hela mammas släkt är samlad så blir det garanterat livat i luckan. Vi skulle kunna ta betalt för att folk skulle få vara med under en middag med oss, riktig cirkus jag skojar inte!

Hur som helst så var det ju inte min underbara släkt på mammas sioda som jag skulle prata om, utan att jag blev svartis på mina syskon som får fira jul hos faster igen. Hoppas ni får det kanon på julen!
Det kommer iallafall jag få, tillsammans med min framtida familj, Tommy! Den mannen, jag älskar honom och är så glad att vi äntligen kan fira vår första, förhoppningsvis inte sista, jul tillsammans. Det kommer bli underbart!
Så om bara 28 dagar kommer han ner och tills dess måste jag ha fixat hundra saker, så att han kan förstå att jag är ett bra kap. Typ visa att jag kan laga mat och diverse annat.. hehe..

Nu ska jag dra igång en film, återigen denna underbara pojke som fixat in massor av filmer på hårddisken (som jag förövrigt fått av just denne man, tack babe <3) dock förstår jag inte varför typ 50 % av filmerna, är läskiga filmer som jag inte vågar kolla på själv. Varför? Hur tänkte du?
Haha.. så kan det gå ba!

Natti !
/ECN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0