Många updateringar.

Jaja, nu uppdaterar jag mycket. Synd bara att det är totalt värdelöst tråkiga sådana.. Men vad är det "storbloggarna" säger (Typ Diarreeeee nilsson... hehe) Updatera minst åtta gånger om dagen! Hur många är jag uppe i nu?

Saken är den att..

Emilia stod nere vid trappen och ropade på mig det lät väll typ "Memmmaaaa, Meeeeemma! Bompa Bompa Bompa. Tomm!" Jag gör återigen en översättning, Emma, Emma Bolibompa bolibompa.! Kooom!" Hon stod alltså nere vid trappen, och ropade på mig för att jag skulle ta hennes hand och gå med henne upp för att titta på bolibompa tillsammans. Och när man sitter där i soffan med en nybadad liten tvååring som småfnissar åt "bompa" så känner man att det här jobbet är värt allt skrik och bråk. Bara man får sådana här stunder ibland.

Fast ibland undrar jag m inte Emilias mentala ålder är typ tjugo år äldre än min. Ta idag till exempel, jag råkade välta ut ett glad vatten när vi satt och åt. Emila tittar på mig, lägger armarna i kros och säger " Memma, nej busa!"( Emma, inte välta ut glaset!")  och skakar på huvudet åt mina dumheter.
Tillrättavisad av en tvååring.. skönt..


/ECN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0