Go back to hell

God Dag!
Men tro mig när jag säger att detta inte på långa vägar är en god dag, Emilia och Emil väckte mig fem gånger i natt. Sista gången skrek Emilia i tjugotre minuter vid klockan fyra, vid den tidpunkten var jag så pass självmordsbenägen att jag godtagit att dränkt mig i en skål soppa... typ!
Upp vid åtta, egentligen sovmorgon till nio, men när jag vet att ungarna skrikit hela natten så vet jag också att Annika inte kunnat ligga kvar i sängen och nöja sig med att vara självmordsbenägen. Nej hon är ju den som måste gå upp till E2 varje gång det skriks. Så jag gick iallafall upp åtta för att hjälpa henne med frukosten och påklädningen. Sedan drog dom iväg på prommis och jag städade. Det har aldrig varit så skönt att få städa i lugn och ro. Inget barn som skriker eller nyser snor på en. Ingen som tar mina glasögon och gömmer dem på mycket strategiska platser (sist i tvättkorgen!). Ja ni fattar, i dag älskar jag städning.


Imorse stoppade vi i en smutstvätt i maskinen och med åkte E2:s skitiga snusar, dessa skulle enligt mina beräkningar hinna vara rena och torra tills det skulle sovas. Detta var helt klart ett misstag! För någon klåfingrig unge (emil) hade varit och "fixat lite" på maskinen så att den började om och inte alls var klar med snusarna i tid till middagssoven. So mom att det inte var problem nog liksom, Emil som inte alls fattat att allt var hans fel gick och blängde på mig som om jag försökt döda honom (eller snusen) i över tio minuter. ..


Nu ska jag titta på How I met your mother och ta en välförtjänt paus..


/ECN



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0