Faiiiiiiil

När jag träffade Minna igår, så skulle jag först följa med henne och köpa en "coffemaschine". Och eftersom hon inte bor i Nürnberg så tänkte jag att jag kunde hjälpa henne att hitta en affär som sålde sådana (gentleman som jag är lix).
 Vi gick till alla stora köpcentrum som jag antog skulle ha en coffemaschine, Karstadt, Galleria Kaufhof, Müller osv. Vi gick igenom alla våningar med espressomaskiner, utan att hitta den speciella hon skulle ha.
Sedan när vi kände att hoppet var ute så går vi förbi ett skyltfönster och Minna ropar "Där, där är den!" Fast på finlandssvenska såklart. Hehe, jag får oavbrutet tankar på mumindalen när hon snackar...
Affären är stängd!
Såklart!
Men när jag tar mig en titt på hennes "coffemaschine" så är det en liten sak i glas, typ en sådan man har till The.. Då fattar jag att hon och jag letat efter två vilt skilda ting, och att jag släpat runt henne på helt fel avdelningar. Vi går tillbaka till Karstadt, där vi letat först, går till rätt avdelning och hennes "coffemaschine" står där..


Vilket fint första intryck jag gav ja! Hej jag heter Emma Inkompetent idiot.

Nu ligger jag och pratar med min lilla pojke och tittar på film, i eftermiddag ska Magnus och Annika åka och titta på ett hus. Och jag pallar inte ligga och pilla navelludd hela dagen så jag följer nog med. Jag menar, det finns ju roligare saker att göra än att just peta navelludd och äta djungelvrål. (Jag har trotsat min mages protester mot djungelvrål, det är jag som bestämmer, det är jag som är kapten på den här skutan, och jag äter mina djungelvrål om jag vill det!)  

/ECN

/ECN


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0