Det skabli en bra dag

Fy..fan! Jag är farligt trött. Vaknade halv nio av att Emilia och Emila river halva lägenheten, låter det som iaf. Men det visade sig senare att dom bara dukat fram frukost. När det äntligen blir tyst och jag känner att jag både kan och vill somna om så hör jag Emilia nere i trappan : " Memma, kjaaaam. Fukooost!"
Så det var bara att gå ner, ty den flickans vilja är starkare än stål. Så vill hon ha ner mig till frukost, så är det bara att pallra sig.
Det blev dock en mycket trevlig  första adventsfrukost. Emil och Emilia fick en varsin liten docka i adventspresent och dessa blev stora favoriter. Dock så tycker E2 att det är super roligt att kasta dockorna i golvet så att dockorna blir ledsna och sedan ta upp dom och trösta dom. Detta trots att jag varnat dom för konsekvenserna, slår man sina barn så kommer soc. Och det vill man ju inte, jag tittar menande på Emil som håller med mig, och kastar sen åter stackars dockan i golvet. Jaja, vad ska man göra?

Båda dockorna heter förresten Emma, det tycker jag är fint. Hahaha.

Idag ska jag tröffa Greken, finnaly. Hatar när det går långt tid mellan våra meetings. Hon är så jäkla bra att prata med, om allt. hon förstår verkligen och kommer med bra synpunkter. Men tar ALLTID mitt parti om hon ser att jag behöver det. När Maria är inblandad så kan man räkna med att det blir en bra dag! Och det kan verkligen behövas efter att man blivit ljugen rätt upp i ansiktet, thank you very much!
Men det är lugnt, jag orkar nog inte ens bry mig så värst!


Sen ikväll blir det julpyntning nummer två av lägenheten min, ska bli så skönt att återvända. Dock så har jag inte hittat någon hyacint, det verkar råda total brist på sådana här i Nuremberg. Importera kanske?


Nu  ska jag hotta upp mig lite!

/ECN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0