Christmas feeling

Hallådu!

Imorgon är det ju som sagt invigning av julmarknaden, och det märks på hela staden som överträffat sig själv i dekorationer och ljus. Emil och jag skulle ner och posta ett paket åt Annika (som stannade Hemma med Emilia som har fått febern från Emil).
När vi kom ner till Weiserturm så är det en jul-gospel-kör som står och sjunger massor av julsånger ( typ: Oh-hallelujhaaaaaa-oh it is christmas.-- Oh hallelujha) och Emil blir helt till sig och börjar  skratta och klappa som en jävla idiot. runt om oss är det massor av små stugor uppställda där dom serverar gluwein och lebkuchen och det både luktar och känns som jul.  
Så vi står där, två idioter och en sulky, en vilt klappandes och en inte lika vilt klappandes men ack så tillfreds. Var tvungen att gå och köpa lite julklappar efter att fått en sån julkick. Och på lördag ska jag köpa mig en hyacint för på söndag så blir det riktigt julpyntning av lägenheten. Ska nog ladda hem lite julsånger också, och köpa yogi-the. Allt för julstämningen, javisst!


Slutade ju jobba vid sex och nu börjar jag typ igen, skön dag då.. 8.00-12.00 13.30-18.00 18.30-22.00. Förvisso bara med babyphone, men still. Jag hade egentligen bokat fika med Greken, fick avboka det nu tyvärr, det är synd för vi hinner sällan ses. Mest på helgerna och knappt det liksom. Men imorgon blir det opening eavning med kvinnan, mysipysi. 
Nu ska jag ner och snickelisnacka med Mangan och Ankan. Haha, bye bye! 

/ECN
 




Kommentarer
Postat av: Pappa

Lät mysigt ut o njut av marknaden så mycket du kan.

2009-11-26 @ 20:17:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0