Min egen lilla julkalender

Man kan säga att jag har en egen liten julkalender här, inte en sådan med små presenter utan en sådan på Tv. Det är nämnligen lite trubbel i nudådalen så att säga. Annika och Magnus är oense, som fan. Annika vill inte åka hem till jul, alltså, inte hem till Magnus föräldrar.  Magnus å andra sidan vill väldigt gärna åka hem.
Vem får som den vill? Jag följer detta med stort intresse, varje dag "öppnar jag en lucka", dvs Annika berättar om dagsläget, vem har sagt vad, när och hur?
Hur ser det ut denna dagen, lutar det åt att åka eller att inte åka? Om det blir så att dom åker, så säger Annika att hon kommer råka få magsjuka dagen innan, jag tycker då att det är synd att jag i förrgårr kastade fem burkar med utgågna grejer, jag menar om vi spart dom till den 21:a så hade jag lätt kunnat laga ihop något gott åt henne av dessa, som garanterat bjöd på en dos magsjuka.

Idag var det en spännande lucka, eller spännande och spännande, A och M hade bråkat lite, eller lite och lite, Magnus är yttert sårad över att Annika inte vill åka hem och detta visar han på alla tänkbara möjliga sätt. Och vi kan säga att stämningen där hemma är mycket spänd, så jag såg till att avlägsna mig fortast möjligt. Men hälsade Annika att hon är så välkommen att sova hos mig inatt. Självfallet står jag ju på Annikas sida, så att jag kan fortsätta hålla mig updaterad!

Jag är förövrigt på riktigt dåligt humör, Annika gillar dock när jag är sån, för enligt henne så ligger min humor på topp dessa dagar. Kul att jag kan glädja henne liksom!

Nu ska jag koka mig lite the, krypa ner i ett bad och sedan lägga mig! Och med nu menar jag snart. Om typ en timme! hehe...


/ECN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0