idol panik

Hallå,
de senaste dagarna har jag varit på ett fruktansvärt uselt humör, därför har det inte kännts riktigt bra att blogga, det här med att sprida dålig energi, blabla!
Men nu är jag på top igen, har just legat i badet as usual och nu passar jag på att varva ner lite vid datorn. Måste informera er om att jag drivits in i någon sorts insomnia.
 De senaste två nätterna har varit usla, riktigt fantastiskt usla. Har knappt sovit något alls, och så boom boom, ringer klockan, alldeles för tidigt för att det ska passa fröken Nyholm.
Så jag snoozar, och det resulterar ju som vanligt i att jag får springa som en jävla sprinter till spårvagnen. Och apropå spårvagn så kom jag att tänka på min färd hem idag. Det kändes som att varenda invånare i Nuremberg passade på att ta samma spåris som mig hem. Tänk er Sunes sommar, tänk er husvagnen som tippar bakåt, tänk er hela familjen med ansikten tryckta mot fönstret.
Tänk er mig, så i spårisen. Intryckt mellan fönstret och en dam som passerat bäst före datumet, både gällande ålder och doft.

Jag har mått bättre i mina dar, trust me on this one!

Dom senaste veckorna har jag förövrigt räknat ner, och nu är det bara tretton dagar kvar. Tretton dagar kvar tills jag får pussas med någon över två år. Shit, mindre än två veckor. Det är awsome! <3
 

Satt och gosade med Emil igår efter vilan, han hade krupit upp i mitt knä, på alla fyra som en hund. Så vi satt där, han och jag i harmoni (Emilia sprang runt och gapade om någon jävla " Dumma tatt, tom tom..Booooota!! Tatt boooota. Vov vov " ( jag kan tänka mig att det var "Dumma katt, kom kom, Boooorta! Katten är booorta. Vov vov!"))
Men jag satt iallafall där och njöt med lilla Emil. Fick nästan en liten tår i ögat, ni vet " buuhu, life is good!"
Sedan passar  Emil på att lägga av en riktig jävla mansfis, tänk er bruna bönor och surkål, två dagar senare.  Efter två minuter, det tar tid för fisen att filtreras genom blöjan, så stiger det en stank som inte är av denna värld.
Tro mig, om ögonen inte tårats tidigare så gjorde dom garanterat det nu!
Jag flyr fältet illa kvickt och efter kommer Emil med en min som är mycket stolt!


Imorgon är det, för den som missat det, idol final. Detta är något som Jag, Annika och Magnus följt med stort intresse. Varje fredag har vi suttit där, bänkade framför tvn med toast, espresso och vin. Slagit vad om vem som åker och diskuterat  vem som var värst klädd. 
Nu är det dock så att ett problem har uppstått, Annika ska  iväg på ett litet...möte.. kan vi väl kalla det. Och detta möte råkar inträffa just under idolfinalen. 
Annika har hela veckan gått omkring och surat över detta. Typ " Det är ju som när man äter potatisen först och spar köttet till sist. Och när man väl ska äta det där Fiskans köttet så kommer mamma och dukar bort tallrikarna!"  Hon är fin den där Annika, det må jag säga, liknelser som inte är av denna värld. 

Nu är det ju så att jag också är lite bekymrad över hennes bortfall. Nu är det jag och Mangan som tillsammans ska se idol, och vad har jag alltid sagt ? Jo, tre är bättre än två. 
Eller, två funkar jättebra om det är två som i Annika och Jag. Dock inte två som i Mangan och jag. Jag ser det hela framför mig, öl, inget vin, och de där toasten kan jag ju glömma, liksom djungelvrål. Det kommer bli tisdagens pasta och typ jordnötter. 
Fötterna på bordet, skrevkli och ja gud vet.  Idolkvällar är inte gjorda för män helt enkelt.. 
Annika kan du inte få lite hastigt påkommen magsjuka... snälla? 


Nu har jag bättre saker för mig!

/ECN 



Kommentarer
Postat av: mamma

Ville bara säga HEJ, hoppas det går bra ändå i kväll! Vi hörs.puss

2009-12-11 @ 07:26:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0