Bratwürst

Jaha! Då har jag för första gången i mitt nittonåriga liv smakat på något som jag aldrig trodde att jag skulle smaka på, nämligen Bratwürst. Deütsche delikatesse! Gissa om det var gott!
Man fick liksom som tre små brungråa korvar i en baguette med senap på, såg inte så tasty ut vill jag lova.. Typ utspytt kött!
Men det var fantastiskt gott, smakade grillat kött och goda kryddor! Så det blir det nog flera gånger.

Sen har jag märkt att jag absolut inte pratar så bra tyska som jag trott, för det första så snackar Tyskarna så fort att jag måste springa för att hinna höra vad dom säger. Och om man nu är så bra att man hinner höra så gäller det att inte börja tänka på vad ETT ord betyder, för då är man heeeelt borta sen.

Nu ska jag snart hem till mitt lilla house, med den uuuuunderbara heltäckningsmattan.. nooot. Hoppas verkligen att jag får mobilt bredband dit snart så att jag slipper sitta här och tönta mig med datorn.


OH, såg just att jag fått med mig sunes sommar i datorn, åh vad glad jag blev. Slipper jag känna mig helt ensam ikväll när jag ska sussa :)


IMORGON.. kommer det bilder!


/ECN


Kommentarer
Postat av: Thomas Pettersson

Det här verkar grymt spännande jag tror att jag får följa din blogg nogrant.

2009-08-26 @ 20:50:44
URL: http://tvillingklippan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0