Begäret mina vänner, begäret!

Här i Tyskland har man en rätt trevlig liten tradition, nämligen att söndagarna spenderas med familj och vänner. Och för att detta ska kunna genomföras på ett bra sätt så har alla affärer stängda. Jättebra för familjerna, mindre bra för mig utan familj.
Och verkligen mindre bra med tanke på att mitt coca cola begär slog till med full kraft just igår. Jag har ju försökt dämpa det lite med pepsi, som typ är den enda coca cola liknande substansen som går att köpa i mataffärerna här. Men just igår så gick det bara inte med skitpepsin som förövrigt smakar gammal blomjord. Jag gick och var sur hela dagen, men sedan framåt kvällen när jag tog mig en liten löprunda så sprang jag ut ur gamla stan och mot flygplatsen, och där mina vänner, uppenbarade sig något underbart. En bensinmack. Jag sprang det fortaste jag kunde hem och badade och klädde mig, gick sedan tillbaka till benisnmacken och köpte cola..

Denna avnjöt jag i ett av mina två vinglas tillsammans med nästan färdiga nudlar i en kaffekopp som jag åt med sked. Man ska glädjas åt det lilla här i livet! Begäret var släckt för den gången!

Nu har jag ledigt fram till fyra egentligen, började på ballen men det är för jäävla varmt. Så kommer nog följa med Annika och handla lite istället och kanske sluta tidigare ikväll. NAJS!

/ECN





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0